Trei tehnologii care vor influenta major interactiunea cu consumatorii in retail

20130922-172837.jpg

O data la cativa ani – in ultima perioada din ce in ce mai frecvent – apar trenduri majore, care au potential sa revolutioneze industrii intregi. De cele mai multe ori, il ultimii ani, tehnologia joaca un rol major in acest proces.

Am constatat ca exista patru tipuri de companii atunci cand vorbim de viitor. O categorie ingusta sunt companiile cele care creeaza viitorul si exploateaza pozitia pioniera pe care o obtin inca de la inceput si se dezvolta exponential. Urmatoarele sunt companiile care inteleg tendintele in piata, se adapteaza rapid si exploateaza accelerat trendul pietei. Ultimele doua tipuri de companii sunt cele care nu cred ca prezentul se va schimba, se inscriu tarziu si reusesc cu greu sa mai prinda trenul tendintelor sau fac parte din ultima categorie nu mai reusesc sa se inscrie si se prabusesc si dispar din piata.

Credeti ca firma Kodak s-a gandit vreodata ca va disparea de pe piata atunci cand au aparut aparatele foto digitale? Sau Nokia atunci cand Apple a lansat iPhone si a lansat trendul smartphone-urilor?

Am identificat pentru industria de retail in fashion, trei tendinte cu potential de influenta majora, care vor afecta pe verticala atat productia cat si creatia:

1. Posibilitatea de a comanda produse direct din programele TV, serialele si filmele pe care le urmaresc consumatorii, cel mai bun exemplu fiind X-Ray de la Amazon. Cum functioneaza tehnologia? Din fata televizorului, consumatorul pune pauza productiei video pe care o urmareste. In acest moment toate produsele care se afla in scena sunt identificate de sistem si consumatorul are posibilitatea sa obtina informatii detaliate despre produse, sa identifice producatorii si retailerii care detin produsele si sa comande online produsul dorit.

V-a impresionat linia camasilor lui James Bond dar nu ati stiut niciodata de cine sunt produse si de unde se pot cumpara? Acum e extrem de simplu sa detii una la fel.

Astazi, pentru majoritatea filmelor noi si a serialelor de succes identificarea actorilor si obtinerea de informatii din IMDB, pana la identificarea produselor mai este doar un pas, estimez ca va fi posibil acest lucru in maxim 3 ani de zile.

2. Posibilitatea de a scana live cu ajutorul unei camere mediul inconjurator, de a obtine informatiile relevante pe lentila unor ochelari si de a interactiona vocal cu un computer care poate sa iti ofere informatiile de care ai nevoie in timp real. Cel mai avansat este un produs Google Glass care permite astazi identificarea cladirilor, a fetelor persoanelor care apar in raza vizuala a purtatorului, inregistrare video si comanda sau interactiunea vocala.

V-a placut foarte mult o rochie sau o pereche de pantofi purtate de doamna de la masa alaturata in restaurant? Tehnologia nu va va ajuta doar sa identificati produsul, dar sa aflati si lista magazinelor alaturate care o detin si sa va identice drumul prin GPS catre cea mai apropiata locatie.

Cred ca in nu mai mult de 5 ani de zile va fi la moda ca ochelarii de soare sa fie dotati cu asemenea tehnologie, capabila de identificarea formelor, comanda si interactiune completa.

3. Masurarea volumetrica pentru identificarea precisa a dimensiunilor exacte ale unei persoane. Practic, un senzor performant va putea masura perfect o persoana, astfel incat modul clasic de “luare a masurilor” va deveni de domeniul trecutului. Microsoft, este cel mai avansat, are deja disponibil Kinect pentru identificarea miscarilor, urmatoarea generatie fiind gata de a fi lansata in Decembrie acest an, deci ma astept ca inca de anul viitor sa inceapa sa fie exploatata.

De cate ori vi s-a intamplat ca masurile intre producatori sa fie diferite si sa va inselati la alegerea unui produs pentru ca S-ul de la Nissa este de fapt M-ul de la Zara? Aceasta tehnologie va elimina masurile gresite si va deschida o nisa interesanta pentru cei care produs la comanda sau just-in-time.

Acum, faceti un exercitiu si inchipuiti-va toate tehnologiile lucrand impreuna. Din fata televizorului, consumatorul identifica in serialul pe care il urmareste produsul purtat de artistul preferat, pune pauza cu ajutorul vocii, selecteaza produsul, obtine toate informatiile despre acesta, decide sa il cumpere, identifica unde este disponibil, sistemul ii ia automat masurile la zi pentru a nu gresi masura, iar dupa comanda, acesta este produs just-in-time sau este livrat din cel mai apropiat depozit la usa clientului in maxim 24 de ore.

Wayne Gretzky, cel mai mare jucator de hockey al tuturor timpurilor spunea: “Nu inteleg de ce toti jucatorii se ingramadesc doar acolo unde ESTE pucul. Eu incerc sa imi dau seama unde VA FI pucul si sa ma indrept in acea directie. Nu reusesc de fiecare data, insa atunci cand o fac, marchez de fiecare data.”.

Va urez sa reusiti sa identificati acolo unde va fi pucul si sa reusiti sa marcati cu afacerea proprie de fiecare data. Iar daca aveti nevoie de un consultant in tehnologie care sa va ajute, va rog sa nu ezitati sa intram in legatura.

(prezentare sustinuta la Fashion Connect in data de 19.09.2013)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *